close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך מתחילים קריירה כנהג משאית?

מערכת שורשל כסליו, תשעה22/12/2014

אז איך תתחילו קריירה כנהג משאית?

תגיות:
קריירה כנהג משאית קורצת עבור גברים ונשים בכל רחבי העולם. היתרונות של קריירה כזו הם גמישות, עניין ואתגר. נהגי משאית עובדים מול חברות גדולות וקטנות ולוקחים חלק פעיל בגיבוש פני התעשייה והמסחר. יחד עם זאת, רבים לא יודעים כיצד עושים את הצעד הראשון או מה דרוש על מנת להיות נהג משאית בישראל.

הקריירה של כל נהג מתחילה בהוצאת רישיון. ניתן להתחיל לימודי נהיגה על משאית בגיל 17, בעוד את הרישיון עצמו מנפיקים רק לבני 18 ומעלה. יש חובה למינימום 32 שיעורי נהיגה על מנת להוציא רישיון על משאית. את השיעורים אפשר לבצע אצל מורי נהיגה המוסמכים לכך ובבתי ספר ייעודיים. חשוב לציין כי קשה למצוא מורי נהיגה פרטיים המתמחים בשיעורים על משאית ולכן הדגש צריך להיות על השוואה בין בתי ספר לנהיגה. במהלך שיעורים לומדים הנהגים כיצד לנהוג על משאית, לשלוט ברכב גדול ומסורבל ולעבוד בשדה ראייה מוגבל. יש צורך בהצלחה במבחן תיאורטי ובמבחן מעשי הכוללים את תקנות משרד התחבורה לגבי שעות עבודה של נהג משאית, יכולת העמסה על משאיות ואפשרויות שקילה.

תנאים וסוגי רישיונות
מי שכבר חושב לחפש משאית למכירה ולהתחיל בקריירה צריך לעצור ולהכיר את התנאים עבור קבלת הרישיון. החל משנת 2007 יש שני דרגים של רשיונות למשאיות. הדרג הראשון נקרא 1C והוא מקנה רישיון למשאית ללא הגבלת משקל, בעוד הדרג השני הוא C ועל פיו מי שהוציא רישיון עם הגבלת משקל לפני הרפורמה יכול לנסוע רק על משאית במשקל עד 15 טון.

מבחינת התנאים עבור קבלת הרישיון, בתי ספר לנהיגה על משאית דורשים טופס המעיד על בדיקות עיניים, בדיקות רפואיות אצל רופא משפחה, תשלום אגרה ומילוי טופס 18. מחיר ממוצע של שיעור נהיגה על משאית עומד על 100 שקל אך נקבע בהתאם לזמינות המורה. בנוסף, מי שיש לו כבררישיון לרכב פרטי יכול לקחת מינימום 20 שיעורים בלבד ומי שעבר תיאוריה במסגרת רישיון זה לא חייב לעשות את המבחן בשנית. ניתן להשתמש בפיקדון מהצבא כדי לקחת שיעורי נהיגה ולהשאיר את שאר התקציב עבור חיפוש אחר משאית למכירה.

איך מוצאים משאית למכירה?
השלב האחרון לפני התחלת קריירה הוא חיפוש אחר משאית למכירה. כאן יש מספר אפשרויות הרלוונטיות עבור נהגים צעירים או ותיקים. האפשרות הראשונה היא לרכוש משאית משומשת מיד שנייה ולעקוב אחר פרסומים באתרי האינטרנט. אפשרות שנייה היא לפנות לחברות העוסקות בתחום ולברר על עסקאות טרייד אין. אפשרות שלישית היא לרכוש משאית חדשה ולהשקיע בה על מנת ליהנות מחווית נסיעה משודרגת.

לאחר רכישת המשאית ורישום המקצוע מול הגורמים הרלוונטיים יכולים הנהגים להתחיל בקריירה. יש לשמור על כללי הזהירות, להקפיד על נהיגה בטוחה ולהישאר עירניים.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה